Ford Mustang S550 2014+
Rozstaw śrub - 5x114,3
Otwór centrujący - 70,5 mm
Mocowanie kół - nakrętki, gwint M14x1.5
Największe fabryczne rozmiary opon (wersja GT) - 255/40 R19 + 275/40 R19
Pomimo stosowanej fabrycznie średnicy 19” dla Forda Mustanga szóstej generacji sugerujemy przede wszystkim felgi w rozmiarze 20”. Z naszego doświadczenia wynika, że jest to idealny rozmiar kół dla tego modelu. Zapewnia satysfakcjonujący komfort jazdy i pozwala znacznie poprawić wygląd. Odpowiednio dobrana konfiguracja podkreśla także charakter amerykańskiego muscle car’a. Jeżeli na pierwszym miejscu stawiamy efektowny wygląd można pokusić się również o rozmiar 21” który bezproblemowo mieści się w nadkolach.
Pozostawiająca wiele do życzenia fabryczna konfiguracja 19"
Najczęściej stosowana konfiguracja w rozmiarze 20" z szerokimi tylnymi oponami 305/30 R20
Efektowna konfiguracja w rozmiarze 21". Maksymalny rozmiar stosowany w tym modelu.
Konstrukcja nadwozia i typ napędu Forda Mustanga pozwala na spore manewry parametrami kół. Zwiększenie szerokości felg i opon gwarantuje znaczną poprawę przyczepności. Dodatkowymi atutami jest odczuwalna poprawa stabilności auta na ulicy, a także poprawa wyglądu przez wyrównanie kół z boczną linią nadwozia. Dobierając odpowiednio parametry felg możemy spokojnie zwiększyć szerokość tylnych opon do 305 mm.
Odpowiednio dobrane parametry felg pozwalają na idealne wypełnienie nadkoli i wyrównanie felg z nadwoziem.
Przykładowe konfiguracje kół stosowane w Fordzie Mustangu S550:
|
BC Forged |
Vossen CVT |
Ferrada FR2 |
Przód |
10x20” ET33 (265/35 R20) |
9” ET32 (265/35 R20) |
9x20” ET25 (255/35 R20) |
Tył |
11x20” ET48-52 (305/30 R20) |
10,5x20” ET45 (305/30 R20) |
10,5x20” ET38 (295/30 R20) |
Wykorzystywane rozmiary felg pozwalają na uzyskanie efektu Deep Concave. Ze względu na wielkość układu hamulcowego głęboki profil ramion uzyskuje się głównie na tylnej osi. W przypadku niektórych modeli felg jest możliwe także uzyskanie profilu średnio-wklęsłego (Mid Concave) na przedniej osi.
Konfiguracja z tylną felgą o głębokim profilu Concave.
Widoczny Concave na obu osiach.
Na co zwrócić szczególną uwagę ?
Ze względu na duży rozmiar przedniego układu hamulcowego wiele modeli felg w rozmiarze 19” nie jest kompatybilna z tym autem. Należy wybierać jedynie felgi typu Flow Form lub modele kute których konstrukcja pozwala na pomieszczenie tarcz hamulcowych o dużej średnicy. Ta kwestia odnosi się głównie do modelu GT (wersja EU lub Performance Pack) który posiada największy układ hamulcowy. Przy rozmiarach 20/21” nie ma takiego problemu.
Niektóre modele felg nawet w rozmiarze 20" są bardzo ciasno spasowane z przednim zaciskiem w wersji GT.
Wersje specjalne:
Shelby GT350
Model ten posiada inną konstrukcję przednich błotników które umożliwiają montaż szerszych felg i opon (do 11”). Oś tylna jest taka sama jak w standardowym modelu. Należy zwrócić uwagę na zwiększony rozmiar przedniego układu hamulcowego. Ze względu na nietypową budowę zalecamy stosowanie felg produkowanych na zamówienie.
Shelby GT350 z wyraźnie szerszymi przednimi błotnikami w porównaniu do standardowego nadwozia.
Przydatne linki:
Pełen katalog felg i przykładowe konfiguracje – LINK
Nasze realizacje – LINK